hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| رونق تولید در گرو حمایت از کارآفرینان

کردستان| رونق تولید در گرو حمایت از کارآفرینان

رشد و توسعه واحدهای تولیدی در استان کردستان یکی از خواسته‌های برحق مردم از مسئولان استان است کسب‌وکارهایی که می‌تواند در رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان تأثیرگذار باشد که تحقق این مهم مستلزم حمایت همه‌جانبه از کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

 به گزارش رویداد امروز، کردستان یکی از استان‌های مستعد در ایجاد واحدهای مونتاژ و تولید محصولات برقی است در چند سال گذشته اقدامات مناسبی در این خصوص انجام‌شده است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد عرصه شده‌اند کسانی که برای تولید و ایجاد اشتغال در استان از همه توان خود استفاده‌ کرده‌اند که در برخی موارد این افراد ناشناخته مانده‌اند سید دانیال حسینی یکی از این کارآفرینان کردستانی است که توانسته گوشی موبایل را با برند اختصاصی در کردستان تولید کند و امروز در شرایطی به کار خود ادامه می‌دهد که از مکان مناسبی برخوردار نیست. در جریان بازدید مدیر مخابرات منطقه کردستان از شرکت تولیدی گوشی‌های تلفن همراه در سنندج فرصتی مهیا شد که گزارشی از این مجموعه تولیدی در استان تهیه کنیم که در ادامه می‌خوانید.

تولید روزانه 400 عدد گوشی موبایل در کردستان

مدیرعامل شرکت آلفاموب تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه در کردستان می‌گوید: در حال حاضر 6 مدل گوشی در این شرکت تولید می‌شود که طراحی سه نوع آن در خود شرکت انجام‌شده است و در حال حاضر روزانه 400 عدد گوشی تولید می‌شود. دانیال حسینی تولید شروع فعالیت خود در تولید موبایل از سال ۹۴ اعلام می‌کند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر ۶ مدل گوشی در شرکت آلفاموب تولید می‌شود که یک مدل آن اولین گوشی کیبوردی است که به‌صورت تاچ عمل می‌کند و چند مدت پیش هم از دو مدل گوشی دیگر رونمایی کردیم. مدیرعامل شرکت آلفاموب تولید قاب و باطری گوشی در داخل استان را از دیگر برنامه‌های خود عنوان می‌کند و می‌افزاید: طراحی سه نوع گوشی ساخت این شرکت در خود شرکت انجام‌شده است و در حال حاضر روزانه 400 عدد گوشی تولید می‌شود. حسینی با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه کاری خود عنوان می‌کند: ظرفیت تولید سالانه ما پنج هزار گوشی موبایل و پنج هزار تبلت است که متأسفانه تا امروز به این حجم تیراژ نرسیده‌ایم اما در ماه اخیر توان تولید خود را از ماهانه ۲ هزار گوشی به ۱۶ هزار گوشی ارتقا دادیم. او به نقش شرکت را در ایجاد اشتغال در استان اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: در حال حاضر برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و بالغ‌بر ۱۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌ایم و سود حاصل از تولید در این شرکت را ایجاد اشتغال برای نیروهای متخصص بیکار در استان و وجود برندهای ایرانی در بازار جهانی موبایل عنوان کرد. مدیرعامل شرکت آلفاموب کردستان می‌افزاید: در عین تولید گوشی تلفن همراه در شرکت آلفاموب، آموزش تعمیرات و راه‌اندازی گوشی هم انجام می‌شود و این موجب تربیت نیروهای متخصص ساخت و تعمیر موبایل در استان می‌شود و بر آنیم که در آینده زنان متخصص در حوزه تولید و تعمیر گوشی موبایل پرورش دهیم. او برای همکاری با دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها در استان اعلام آمادگی می‌کند و توضیح می‌دهد: شرکت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و مجرب توانایی خاصی در تولید تبلت، بی‌سیم، گوشی‌های موبایل با هزینه‌های پایین دارد. حسینی با اشاره به مشکل اصلی شرکت عنوان می‌کند: مکان کاری شرکت در موقعیت نامناسبی قرارگرفته است از مسئولان استان و به‌ویژه استاندار محترم استان انتظار داریم که در تأمین یک مکان مناسب باهدف رونق تولید و افزایش آمار اشتغال، ما را کمک کنند.

تولید گوشی موبایل سطح وابستگی به حداقل نیازها

مدیر شرکت مخابرات منطقه کردستان با ابراز خرسندی از فعالیت شرکت و تولید گوشی‌های موبایل در استان، می‌گوید: با شروع به کار این شرکت تا حدود زیادی سطح وابستگی به حداقل نیازهای مربوط به موبایل کاهش پیداکرده است. آزاد حکمت می‌افزاید: با توجه به وضعیت خاص فناوری‌های مربوط به گوشی موبایل که امروز در استان ایجادشده است این وظیفه ماست که هر نوع حمایتی که لازم باشد را از این شرکت داشته باشیم؛ زیرا با شروع به کار این شرکت تا حدود زیادی سطح وابستگی به حداقل نیازهایی که مربوط به موبایل است کاهش پیداکرده است. مدیر شرکت مخابرات منطقه کردستان با تأکید بر حمایت از واحدهای تولیدی می‌گوید: در این شرکت نیروهای جوان و متخصصی را مشاهده کردم که قابلیت بالایی در حوزه تخصصی خوددارند که نشان‌دهنده این است تخصص مناسب در این عرصه در استان وجود دارد امیدواریم راه‌اندازی چنین کسب‌وکارهایی در کردستان مبنایی برای اشتغال‌زایی‌های دیگری در استان شود. حکمت می‌افزاید: در کنار فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید با تغییر باورها و نگرش‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی اصحاب رسانه در سطح جامعه این فرهنگ ایجاد شود که مردم در راستای حمایت از این کسب‌وکارها، کالاهای خود را از برندهای داخلی انتخاب و تهیه کنند که آینده روشن و موفقیت‌آمیزی برایشان فراهم شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد